Недвижимость КиеваАгентство недвижимости Леонов и ко

             продать купить квартиру купить снять квартиру элитные квартиры новости,статьи аренда недвижимости

Категории раздела

Экономика и финансы [120]
Политика [28]
Рынок недвижимости [107]
Земельные вопросы [8]
Ипотека [12]
Недвижимость [161]
Происшествия [0]
События [7]

Гранд Лайф

Парковые озера

Цитадельная 7

Продам квартиру

Продам квартиру

Облако тегов

Форма входа

Новости, статьи

Главная » Статьи » Недвижимость

"Спрощенка": бої без правил
Чимало пiдприємцiв, якi працюють за спрощеною системою оподаткування, пiсля "економiчних реформ" нинiшньої влади готовi згорнути свiй бiзнес.

Що спонукало багатьох українцiв стати пiдприємцями в 1990-тi роки? Нерегулярна зарплата, яка часто виплачувалася товарами, вiдправка в примусовому порядку в безкоштовнi вiдпустки, скорочення штату на пiдприємствах.

Першi смiливцi вишукували початковий капiтал - позичали у родичiв, друзiв або продавали якийсь актив, наприклад квартиру - i йшли у бiзнес. Вони створювали собi i своїй сiм`ї джерело доходу, при цьому нiчого не просячи у держави.

Бiльше того, при вдалому стартi створювалися робочi мiсця. Пiдприємець - це соцiально-активна особистiсть, готова змiнюватися сама i мiняти навколишнiй свiт.

У той час пiдприємцям було важко. Багато хто прийшов у бiзнес без юридичної i фiнансової освiти. Занадто високий рiвень регулювання бiзнесу i потужне фiскальне навантаження на нього навчали виживанню. Часто - за рахунок своїх помилок.

I ось, як ковток свiжого повiтря, з`явився указ президента Леонiда Кучми №727 вiд 3 липня 1998 року "Про спрощену систему оподаткування, облiку та звiтностi...". До речi, Микола Азаров, на той час керiвник Державної податкової адмiнiстрацiї, зовсiм не був радий цьому документу - вiн говорив про це перед телекамерами.

Указ замiсть кiлькох платежiв вводив єдиний платiж i спрощував систему звiтностi. Це зробило стосунки мiж державою та платником податкiв ясними i зрозумiлими. Пiсля набрання чинностi цього документа законослухняний суб`єкт пiдприємницької дiяльностi - СПД - для численних фiскальних служб був недосяжним.

З`явилася перспектива розвивати бiзнес, створюючи при цьому робочi мiсця. Були сформованi всi передумови для зародження середнього класу, який в цивiлiзованих країнах перебуває в авангардi будь-яких економiчних перетворень.

Однак у 2010 роцi все змiнилося. За вказiвкою депутата вiд Партiї регiонiв Михайла Чечетова парламентська бiльшiсть прийняла два документи.

Перший - закони №2464 "Про єдиний соцiальний внесок", який набрав чинностi 1 сiчня 2011 року. Другий - закон №2461 "Про внесення змiн до закону "Про загальнообов`язкове пенсiйне страхування", який набрав чинностi 17 липня 2010 року. Обидва президент Вiктор Янукович пiдписав 8 липня 2010 року.

Згiдно з ними, "спрощенцi" були визнанi платниками додаткових внескiв до Пенсiйного фонду за третiй i четвертий квартали 2010 року. Крiм того, з 1 сiчня 2011 року вони були визначенi як платники єдиного соцiального внеску.

Цiкавий момент: набравши чинностi з 1 сiчня 2011 року, закон "Про єдиний соцiальний внесок" скасував норму перехiдних положень закону № 2461. Отже, "спрощенцi" були платниками додаткових внескiв до Пенсiйного фонду лише пiвроку. Очевидно, що змiни приймалися для того, аби хутчiш зiбрати грошi для ПФ.

"Професiйна" робота законодавцiв ввела президента в оману. У лютому 2010 року пiд час iнавгурацiї Янукович сказав, що вiн гарантує дотримання всiх норм Конституцiї. При цьому зазначенi вище акти суперечать Основному закону.

Наприклад, чи були "спрощенцi" платниками додаткових внескiв та платниками єдиного соцiального внеску, якщо виходити з Конституцiї? Згiдно з нею, укази президента припиняють свою дiю тодi, коли Верховна рада прийме закон з питання, щодо якого видано указ. Норми Конституцiї - норми прямої дiї.

Таким чином, припинити дiю норм указу президента можна було, тiльки прийнявши у Верховнiй радi однойменний закон - "Про спрощену систему оподаткування, облiку та звiтностi". Iншого механiзму впливу на укази президента в Конституцiї нема.

Ось тут i пiдставила гаранта команда Партiї регiонiв, пiдсунувши йому на пiдпис цi два закони - №2461 i №2464, якi суперечать прямiй нормi Конституцiї.

Звiсно, депутати вiд Партiї регiонiв знають Конституцiю, але згадують її тiльки в своїх iнтересах. Наприклад, глава фракцiї Олександр Єфремов говорив, що VIP-пенсiї скасовувати не можна. Це, мовляв, є неконституцiйним, i не можна подавати такий закон на пiдпис президенту - гарант Конституцiї цей закон не пiдпише.

Коли ж у стiнах парламенту зайшла мова про прийняття двох зазначених законiв, депутати вiд Партiї регiонiв про Конституцiю забули.

Заступитися за "спрощенцiв" мав би голова комiтету iз захисту прав пiдприємцiв та дерегуляцiйної полiтики Михайло Бродський, та вiн опинився в авангардi атакуючих.

"Захисник" пiдприємцiв звинуватив їх у тому, що їм шкода 300 гривень для пенсiонерiв, тодi як працюючi на держпiдприємствах роблять значнi вiдрахування до Пенсiйного фонду. Такого в iсторiї української влади ще не було: високопоставлений чиновник зiштовхував лобами одну соцiальну групу з iншими.

Бродський сильно лукавив, адже закон про "спрощенку", як того вимагає Конституцiя, досi не прийнятий. Виходить, пiдприємцi нiчого не порушували. Навпаки - працювали вiдповiдно до норм указу i сплачували ставку єдиного податку. А от пiдприємство Бродського на той момент мало двомiльйонну заборгованiсть перед ПФ.

Не все гаразд i у вiце-прем`єра Сергiя Тiгiпка - одного з авторiв Податкового кодексу. На питання, чи сплатив вiн податки з продажу свого бiзнесу "ТАС-груп", вiн вiдповiв: "Ви любите ставити питання - а ви зробiть що-небудь". До цих людей виконавча служба не прийде описувати майно за борги, на вiдмiну вiд пiдприємцiв.

Влада створила небезпечний прецедент: у будь-який момент можна прийняти будь-який закон i ввести його в дiю в розрiз з вимогами Конституцiї. Iнший приклад - Податковий кодекс, прийнятий в груднi 2010 року i введений в дiю з сiчня 2011 року. Це порушення статтi 1 закону №1251 "Про систему оподаткування".

Там зазначено, що всi змiни податкiв i зборiв вносяться не пiзнiше, нiж за шiсть мiсяцiв до початку нового бюджетного року, а починають дiяти з початку нового бюджетного року. Тобто, щоб кодекс почав дiяти з 1 сiчня 2011 року, його треба було прийняти у першому пiврiччi 2010 року.

Ситуацiя iз законодавством у сферi оподаткування в Українi нагадує гру в карти на грошi. За столиком двоє: пiдприємець i влада. Чиновник може як завгодно змiнювати правила, тому вiн нiколи не програє, а його прибуток росте за рахунок пiдприємця. Той змушений або грати, поки не втратить все, або встати з-за столика.

Це роблять начебто не кримiнальнi особистостi, приставивши пiдприємцю фiнку до горла в темному провулку, а цiлком респектабельнi, в бiлих комiрцях i при краватках, народнi депутати - через ухвалення закону. Для контролю виконання такого закону "спустять" на пiдприємця Пенсiйний фонд та Державну виконавчу службу.

Доводиться констатувати: влада в Українi, "жонглюючи" Конституцiєю при прийняттi законiв, спiлкується з бiзнесом, як справжнiй "наперсточник".

Категория: Недвижимость | Добавил: администратор (22.09.2011)
Просмотров: 539 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Block title

Эксклюзив

Срочная продажа

Поиск

Квартира в центре

Продажа!

Продам!

Продажа квартиры

Валюта